Skip to content
8 augusti, 2010 / Andreas

Flattr installerat – verkar intressant


Kanelbulle som är hembakad / Home made cinnamon bun

Jag fick en inbjudan av Jocke Jardenberg häromdagen till Flattr (en tjänst som gör att man kan göra mikrotransaktioner till saker man tycker  är bra, som till exempel blogginlägg). Det är en tjänst med stor potential om bara kleti och pleti tar sig tid (typ 2 min) att registrera sig när tjänsten går live (beta än så länge).

För att tjänsten verkligen ska bli en framgång så måste mycket användare till, kanske sker någon integration med Facebook i framtiden, det kanske kan få Foppatoffel-Sverige att lyfta sig ur soffan och regga sig.

Tyvärr för min del så är det lite knöligt med Flattr eftersom att jag har en WordPress.com-blogg. Flattr-knappen bygger nämligen på java för att räknaren ska funka, det går givetvis att flattra på WordPress.com men du kan inte se om jag har 0 eller 353 flattrar (hur böjer man det?) direkt på sidan.

Flattra gärna mig så jag ser att det funkar. ;-)

Nästa blogginlägg: Inför SSWC.

Flattr this

Tack till Mymlan för att du förklarade hur jag installerar Flattr på WP.com

Kommentera

