Skip to content
11 augusti, 2010 / Andreas

Jag vill ju inte äta 230V i onödan – heta listan 11 augusti


1. Dagens uttryck ”lolitaböjt ben”

Emanuel Karlsten på Expressen myntade tidigare idag detta uttryck efter att ha sett en bild med fyra av Sveriges största bloggerskor. Bilden som gav upphov till uttrycket finns på Blondinbellas blogg och för mig är det stor humor, bara tillgjorde poser så långt från något naturligt man kan. Om du inte alls förstår kopplingen till lolita så kan du testa att bildgoogla lolita så ramlar polletten ner (gjorde det för mig i alla fall).

Borde hamna i SAOL inom fem år. Ping @Svenskaakademien

2. Bara två dagar kvar till Sweden Social Web Camp – woohoo
Snart blir det åka av för min och runt 400 andras del, det är nämligen dags för hajpade Sweden Social Web Camp 2010 på Tjärö i Blekinge skärgård. Jag har två idéer i huvudet på ämnen jag själv skulle vilja ta upp, hoppas fler nappar på det trots att jag inte är en så kallad expert, det jag läst om SSWC innan har fått mig att tro att det inte är något problem, hoppas det verkligen är så också.

På Twitter kan man följa hur folk förbereder sig med packning och hur de prioriterar. För min del är det enkelt. Vad gäller tech så blir det nog min Iphone, Canon 7d och min Macbook + kablage som hör till (givetvis glömmer jag inte grenuttag och förlängningssladd). En fråga som uppstod i mitt huvud är om arrangörerna haft jordfelsbrytare i sina tankar, en viktig detalj när det ska vara så mycket utomhus-el och eventuellt regn. Jag vill ju inte äta 230V i onödan…

Vad gäller övrig packning så blir det väl lite nödvändiga hygienartiklar (myggmedel), ngn tjock tröja förutom nödvändiga underkläder. Kanske rent av tar med gummistövlar också, kan till och med komma till nytta för förvaring av saker när jag tar mig till och från Tjärö.

Att göra-saker inför SSWC:
Tömma kameran, städa på datorn. Kan underlätta ute på fältet.

3. Valaffisch.se
Min vän och twän (heter det så?) @stefanknutsson tipsade mig om denna sköna sajt. Ny för mig, men kanske gammal för andra.
Sajten består av fejkade valaffischer från i stort sett alla partier. Bland annat jämförs Göran Hägglunds hjärn med en struts och Mona Sahlin får en känga för att hon är allt för otydlig. Det är kul att valaffisch.se inte tagit ställning för något parti eftersom då de flesta kan skratta åt elakheterna. Sajten vill att man skickar in egna fejkade affischer, så har du en idé, gör något snyggt och skicka in.

Glöm inte att flattra om du tyckte om inlägget. ;-)

Flattr this

Kommentera

