Skip to content
16 augusti, 2010 / Andreas

Hamburgare utan trams och Skäggtoppen 2011 #sswc – heta listan 16 augusti


Marvel- och Street Fighter-Pringles

Troligen Copyright

1. Marvel/Street Fighter-Pringles – Gameovr
Jag gillar inte chips i allmänhet, men de här geekiga förpackningarna får mig ändå att bli sugen. Om du har en lucka i ditt popkulturminne så är chipsrören dekorerade med bland annat Chun Li, Ken, Hulk och Gambit. Troligen får vi inte köpa sånt här fint i Sverige. Jag hittade bilden via Gameovr som varje dag postar geekiga bilder, ofta med spel-koppling, lägg till i RSS-läsaren!

2. Är twittrare skäggigare än andra? – Skäggbloggen
Igår publicerades mitt inlägg Skäggtoppen på SSWC, något som gjorde att statistiken stack iväg och slog rejält i taket. Tydligen uppskattar SSWC-folket och andra inlägg om skägg på ett humoristiskt sätt. Det fick mig att hålla tummarna för att mina idoler på Skäggbloggen skulle uppmärksamma mig. Det skedde tidigare idag och de bedriver tesen om att twittrare är skäggigare än samhället i övrigt och stödjer detta på min Skäggtoppen.

För er som är mer nyfikna på Skäggtoppen så kommer jag att publicera intervjuer med samtliga på listan (saknar bara svar från en person) där jag följer upp hur Skäggtoppen påverkat deras liv (inte ett skit typ). Jag sitter även och funderar på om en Skäggtoppen på SSWC 2011 är något men då måste jag fixa fram en Beppe Wolgers-statyett och varför inte ett sponsrat pris från något företag inom skäggvård till vinnaren?

3. Iron Maiden – The Final Frontier
Idag släppte hårdrocksgruppen Iron Maiden sin nya platta The Final Frontier, jag upptäckte den av en slump när jag drog igång Spotify för första gången på en vecka. Hittills så verkar det vara bra skit, ingen hithårdrock utan mer längre låtar. Kommentera gärna vad du tycker om skivan, hade även varit kul att veta om några av min läsare gillar hårdrock.

Sweden Social Web Camp 2010
En SSWC-burgare med en kall öl till, Primator.

4. BBQ-skolan del 8: Den perfekta burgaren – Jonas Cramby @ Café
Jag har tidigare hyllat Jonas Crambys blogg Manligt speciellt eftersom den på djupet tar upp grillning som är något jag är väldigt intresserad av. I den här bloggen tipsar han om hur man gör en god hamburgare utan trams som ströbröd eller grädde (vissa envisas att ha i det). Läs!

5. Skrivet under #SSWC 2010 – Jan Viderén
Jan Viderén tog ett underbart initiativ med en lista med allt som skrivit under och efter Sweden Social Web Camp. Tipsa gärna honom om han missat något. Jag själv jobbar på att göra min sammanfattning av den feta un-conferensen under kvällen för publicering imorgon.

6. Tipsa mig om London
På fredag åker jag till London, UK över helgen därför vill jag gärna ha tips på schyssta saker man kan göra där och även sånt man bör undvika. Aldrig varit i just London innan, däremot en hel del i Skottland. Det vi redan bestämt är besök i världens största Apple Store, Royal Albert Hall (fick biljetterna idag) och lite klädshopping hos bland annat Ben Sherman. Det går även att tipsa mig på Twitter.

Glöm inte att flattra om du tyckte om inlägget. ;-)

Flattr this

Kommentera

