Skip to content
19 augusti, 2010 / Andreas

Intervjuerna med skäggianerna i Skäggtoppen – del 2 Roman Pixell


Efter Sweden Social Web Camp satte jag ihop Skäggtoppen på SSWC med de bästa skäggianerna från eventet. Inlägget gjorde att mitt besöksantal sköt i höjden, från snittet på 2-3 besökare per dag till runt 1 000 – en liten skillnad. Även de coola dårarna på Skäggbloggen plockade upp Skäggtoppen och publicerade ett inlägg om den hos sig.

De intervjuade i Skäggtoppen har berättat om hur deras skägg förändrat deras liv – plötsligt är de någon med skägg och inte någon utan skägg. Nej, bara skitsnack från min sida. Habe!

Onsdag: Del 1 – Fredrik Wass aka Bison blog
Torsdag: Del 2 – Roman Pixell aka SSWC-Jesus
Fredag: Del 3 – Andreas Wendén aka Popjuristen
Lördag: Del 4 – Magnus Thure Nilsson, Lars Lyberg och Fredrik Edling aka Bröderna Skägg
Söndag: Del 5 – Den store Emil Björklund aka Årets Beppe Wolgers-stipendiat/SSWC 2010:s bästa skägg

Nu ska inte jag bli långrandig, här kommer andra intervjun med Skäggtoppen, nu ska vi snacka med SSWC-Jesus aka Roman Pixell.

SSWC-Jesus

Hur känner du att ditt skägg hör till ett av SSWC 2010:s finest?
Det känns lite otippat, eftersom jag var helt renrakad för bara tre veckor sedan…

Vad tycker du om skägg?
Praktiskt att inte raka sig, men något ludermässigt i fältförhållanden så klart. Nu slapp vi ju gasmask under själva SSWC, men i alla fall. Annars kan det ofta upplevas som lite omständligt att halsa yoghurt och äta kladdiga efterrätter.

Hur länge har du haft skägg?
Ungefär 3 veckor.

Varför har du skägg?
Främst för att jag inte orkade raka mig när jag var på seglarsemester, men sen tycker jag att det är lite kul att variera mig. Fick idag (första dagen efter semestern) en kommentar på jobbet: ”Du är ju alltid nyrakad eller nyklippt!”. Jag tror att det är lite så faktiskt. Det har inte att göra med fåfänga så mycket som att det är kul att prova nytt.

Vem har världens coolaste skägg?
Oj. nu levande? Det måste väl vara Lucho Ojeda Irarrazabal. Det är mannen bakom dB och R.fm.

Något annat du vill tillägga?
Jag hade ett rätt spännande talibanskägg när jag kom tillbaka från Indien för tio år sedan, den här bilden är från februari 2001.

Glöm inte att flattra om du tyckte om inlägget. ;-)

Flattr this

Kommentera

