Skip to content
22 augusti, 2010 / Andreas

Intervjuerna med skäggianerna i Skäggtoppen – del 5 Emil Björklund


Efter Sweden Social Web Camp satte jag ihop Skäggtoppen på SSWC med de bästa skäggianerna från eventet. Inlägget gjorde att mitt besöksantal sköt i höjden, från snittet på 2-3 besökare per dag till runt 1 000 – en liten skillnad. Även de coola dårarna på Skäggbloggen plockade upp Skäggtoppen och publicerade ett inlägg om den hos sig.

De intervjuade i Skäggtoppen har berättat om hur deras skägg förändrat deras liv – plötsligt är de någon med skägg och inte någon utan skägg. Nej, bara skitsnack från min sida. Habe!

Onsdag: Del 1 – Fredrik Wass aka Bison blog
Torsdag: Del 2 – Roman Pixell aka SSWC-Jesus
Fredag: Del 3 – Andreas Wendén aka Popjuristen
Lördag: Del 4 – Magnus Thure Nilsson, Lars Lyberg och Fredrik Edling aka Bröderna Skägg
Söndag: Del 5 – Den store Emil Björklund aka Årets Beppe Wolgers-stipendiat/SSWC 2010:s bästa skägg

Nu ska inte jag bli långrandig, här kommer femte och sista intervjun med Skäggtoppen, nu ska vi snacka med Årets Beppe Wolgers-stipendiat/SSWC 2010:s bästa skägg aka Emil Björklund.

Alternativ

Hur känner du för att just ditt skägg är SSWC 2010:s finest?
Stolt & hedrad. Konkurrensen är stenhård, det var otroligt många fina skägg på ön.

Vad tycker du om skägg?
Jag tänker på t-shirten ”Beards – they grow on you!”… Och sen tänker jag att jag inte har så stor åsikt om skägg egentligen, men ändå har jag rätt positiva associationer. Jag gillar t.ex. skäggrock. Sen är jag fascinerad över att folk i allmänhet verkar både väldigt provocerade och intresserade av ansiktsbehåring, det händer ganska ofta att nån antingen droppar en syrlig kommentar ute, eller kommer fram och bara hyllar en. Jag tänker ju inte så mycket på skägget, jag ser det ju inte annat än när jag råkar titta mig i spegeln.

Hur länge har du haft skägg?
Nästan hela tiden sen ungefär 10 år tillbaka. Sen har jag rakat av det (eller åtminstone trimmat ner det rejält) med jämna mellanrum, men det har fått växa ut rätt snabbt igen (se fråga fyra nedan!), senaste gången var för ett halvår sen ungefär, då var det en trimmerrelaterad olycka…

Varför har du skägg?
För att jag är skitful utan, och bara halvful med, det har en döljande funktion. Och så har flickor vid ett par tillfällen sagt till mig att de gillar män med skägg, och sånt där tar skruv…

Vem har världens coolaste skägg?
Jag är frestad att säga Dupontarna i Tintin, för i nåt nummer har de skägg som växer sjukt snabbt. Men jag väljer nog min kompis Mårten Dahl, han har ett ofattbart tätt och fint rött skägg. Jag har nog aldrig sett nåt finare exemplar.

Något annat du vill tillägga?
Tack till Skäggtoppen för den hedrande utmärkelsen, och speciellt den tjusiga motiveringen!

Glöm inte att flattra om du tyckte om inlägget. ;-)

Flattr this

Kommentera

