Skip to content
4 november, 2010 / Andreas

Simborgarmärketmannen


Den här veckan har jag sparkat igång träningen igen, två gympass och idag blev det bassängen i kommunala badhuset. Simning är ju jättebra träning både för kondition och allroundträning för musklerna, idag blev det 1 000 meter eller 40 längder totalt. De andra i bassängen trodde nog det var ett lik som låg och flöt men till slut hade jag simmat färdigt. Jag har aldrig simmat så långt tidigare i mitt liv och jag kommer inte ens ihåg förra gången jag simmade seriöst.

Men några saker glömmer jag aldrig i kommunala badhus.

1. Klordoften – en frän doft som troligen tränger bort andra, ännu värre dofter. Känns så jävla mellanstadiet och kanonkula/köttbulle-hopp på det djupa.

2. Äckligt – oavsett var i Sverige du besöker badhus så är det alltid lika jävla äckligt på golvet. Jag får det inte att gå ihop, trots skoförbud i omklädningsrummet så är det fullt av skit över hela golvet. Mina misstänkar går mot att mycket sjuka människor då och då går till badhuset för att använda det som platsen för slutförvaring av deras navelludd. Hua!

3. Handduksrör – du vet de där rören i simhallen där man lägger handduken under tiden man är i plurret. Jag och polaren gick runt som värsta newbies idag i simhallen och undrade var vi skulle lägga handdukarna. Ja just det, de klassiska rören ja. Givetvis var det ju någon lymmel som hade passat på att slänga ner polarens handduk på det blöta kakelgolvet. Usch.

Efter simningen började jag tänka på en sketch från Killinggängets tv-serie Percy tårar, håll till godo med Simborgarmärketmannen!

Och du vet att det går aldrig aldrig att bara se ett klipp på Youtube, man glider lätt in på något annat. Nedanstående klipp är från skäggfilmen Ben & Gunnar – en film om manlig vänskap, en parafras på klassikern När Harry mötte Sally. Mycket kul.

Kommentera

