Skip to content
24 november, 2010 / Andreas

Världens bästa kanelbullar


Jag har sagt det förr och jag säger det igen – det finns inga genvägar till de perfekta kanelbullarna (Killing-referens #1). Det är hårt slit som gäller eller så kan man använda mitt favoritrecept på bullar från Pain de Martin.

Igår bakade jag de goda bullarna och som vanligt skedde en explosion i munnen när jag åt den första bullen. Förutom nybakade bullar ska man ha isade glas med mjölk i – då känns det nästan olagligt – så himmelskt gott (om man ska använda 70-plus-uttryck) eller jävligt gott (om man vill vara ”nere med kidsen”). Nåväl, här kommer två bilder från igår, det är vad jag kan erbjuda (Killing-referens #2).

Efter jäsning men före ugnen

Innan äggpensling och råsocker på så ser bullarna inte kalas ut. Men i ugnen händer det grejer!

Rykande heta

Efter ugnen är bullarna en underbar uppenbarelse. Tillsammans med ett glas iskallt mjölk kändes bullarna nästan olagliga att äta!

Kommentera

