Skip to content
1 december, 2011 / Andreas

Star Wars Lego Julkalender 2011 lucka 1 av 24


Häromdagen fick jag en julkalender av min sambo och jag blev jätteglad förstås. Det var dock inte vilken kalender som helst, utan LEGO Star Wars. Ja, den är nog tänkt för barn egentligen, men jag ser inget fel i det eftersom att:

1) Jag älskar Star Wars (dealat till mig att vi ska ha Stormtroopers i kyrkan om vi någon gång gifter oss).
2) LEGO var en av mina favoritleksaker som barn.

Bakom varje lucka döljer sig en LEGO-pryl, kan vara en liten byggsats eller en Star Wars-gubbe. För alla andra vuxna barn/nördar där ute tänkte jag bjuda på luckorna varje dag fram till julafton.

Lucka 1 Star Wars Lego

Idag var det dags för lucka nummer 1 och jag hade peppat för den länge. Om det ska komma till kritan så ville jag öppnat den redan i natt när jag vaknade, men mitt hushålls svar på Kejsar Palpatine hade strängt förbjudit det.

Lucka 1 Star Wars Lego

När jag öppnade dagens lucka låg det en byggsats i, lite besviket byggde jag ihop den eftersom att jag hade hoppats på någon cool wookie eller X-Wing-pilot. Tanken är att jag ska försöka bjuda på lite nördfakta om figuren i dagens lucka, men eftersom att jag inte såg vad det ska föreställa så blir det en omöjlighet, hoppas på bättring imorgon bitti.

Betyg dagens lucka:

2 av 5 dödsstjärnor

Kommentera

