Skip to content
2 december, 2011 / Andreas

Star Wars Lego Julkalender 2011 lucka 2 av 24


Efter gårdagens första lucka i min julkalender med LEGO Star Wars, så blev det ännu svårare att hålla sig från att tjuvöppna nästa lucka. Gårdagens besvikelse med rymdskeppet byttes mot lycka idag – äntligen en lego-gubbe! Appropå gårdagens lucka så berättade min kollega AD-kvinnan att hennes barn tycker att jag inte fattar någonting. Tydligen så var rymdskeppet ascoolt (om man tillhör 00-talsgenerationen alltså), men jag börjar väl bli gammal.

Nute Gunray

Det var inte vilken lego-gubbe som helst i plastpåsen, utan nämligen Trade Federations Viceroy Nute Gunray – Star Wars-universumets Murdoch (eller jag vete fan egentligen, men jag ville på något sätt få in Murdoch på min blogg). För oss ”gamla” så är Nute Gunray mest känd för att han och kollegan pissar på sig i början av Star Wars Episode 1 The Phantom Menace, när Qui-Gon Jinn och Obi Wan Kenobi stormar in i deras rymdskepp. Ett annat minnesvärt ögonblick är när Darth Vader/Anakin Skywalker avrättar honom och Gunrays sista ord är:

”The war is over. Lord Sidious promised us peace! We only want—”

Som bonusinfo är Gunray 191 centimeter lång och hans matchvikt ligger på 90 pannor. Det ryktas om att han var en extremt långsint person, med ett sjukligt intresse att hämnas Padme Admidalas, i hans tycke, svek. Fast det är rykten som sagt.

Nute Gunray

Så här ser Gunray ut i all sin prakt, med fjantig och opraktisk mössa.

Betyg dagens lucka:


3 av 5 dödsstjärnor

Kommentera

