Skip to content
3 december, 2011 / Andreas

Star Wars Lego Julkalender 2011 lucka 3 av 24


Ja, jag är fan gammal. Jag hade ingen aning om vad rymdskeppet i lucka 1 var för något, men det finns andra som har koll, Pappajohan och två personer som kommenterade (tack Daniel och Johan) rätade ut eventuella frågetecken i mitt huvud:

I lucka nummer ett fanns en väldigt fin liten Consular-class space Cruiser. Röd för att markera att den kommer från Coruscant, ett diplomatskepp som transporterar diplomater och Jedis över hela galaxen.

Hur kunde jag ha så dålig koll? Är jag slut som äkta Star Wars-nörd?

Lucka nr 3

Lucka nummer 3 i min Star Wars-julkalender innehöll en påse med diverser bitar. Tyvärr blev jag inte ett dugg klokare på vad det skulle föreställa efter att jag satt ihop den. En stunds googling gav ingenting egentligen, men jag tror att det är någon slags droid, möjligen en spider droid. Kanske är det någon där ute som vet vad lego-figuren föreställer?

Lucka nr 3

Även om jag har dålig koll på vad det är för droid, så gillar jag innehållet i luckan, äntligen har Nute Gunray fått något att stå på!

UPPDATERING: Enligt AD-kvinnans barn så är farkosten en gående stol åt Nute Gunray, så på sätt och vis var jag rätt nära.

Betyg dagens lucka

3 av 5 dödsstjärnor

Dagens nördtips

Om ni vill nörda ner er ännu mer i Star Wars så måste ni besöka Wiki-sajten Wookieepedia, förutom grymt coolt namn så innehåller sajten allt och lite till.

Kommentera

