Skip to content
5 december, 2011 / Andreas

Star Wars Lego Julkalender 2011 lucka 5 av 24


Hej

Äntligen! Det var min första tanke när jag listat ut vad det var i dagens lucka i julkalendern Star Wars Lego. För ett otränat öga ser dagens lucka ut som ett strykjärn med vingar, men det är inte så lätt. När jag byggt ihop bitarna såg jag att det är prisjägaren Jango Fetts rymdskepp Slave 1, senare använt av hans son Boba Fett.

”There’s no star system Slave I can’t reach, and there’s no planet I can’t find. There’s nowhere in the galaxy for you to run. Might as well give up now.” sa Boba Fett om Slave 1

Hej
Strykjärn med vingar?

Hej
Nej, det är ju Slave 1!

Om man kollar på specifikationerna av skeppet så ser man att Slave 1 är riktigt kraftfullt och en riktig match för motståndare i rymdstriderna. För den breda massan (hur bred nu den massan är…) är nog skeppet mest känt för att det användes av Boba Fett när han spårade Han Solo till Bespin. Vill du nörda ner dig lite extra så tipsar jag om Wookieepedias sida om Slave 1, bland annat har de en översiktsbild med förklarande text.

Betyg dagens lucka

5 av 5 dödsstjärnor

Tidigare dagars luckor

Ända sedan 1 december har jag öppnat en lucka i Star Wars Lego julkalender.

Lucka 1
Lucka 2
Lucka 3
Lucka 4

Kommentera

