Skip to content
6 december, 2011 / Andreas

Star Wars Lego Julkalender 2011 lucka 6 av 24


Hej

Lyckan var total redan efter lucka nummer 5 igår och idag toppas den lätt. När jag slitit upp lucka 6 i Star Wars Lego Julkalender såg jag direkt vad det var i (jag nästan hörde vrålen också), jag hade fått wookien Chewbacca! Igår gav jag rymdskeppet 5 dödsstjärnor i betyg och dagens lego-figur är egentligen mycket coolare, men det blir bara 5 eftersom att det är högsta betyget jag delar ut.

”I have taught him all that I can. He will become a great warrior.”
Sagt om Chewbacca av jedimästaren Qui-Gon Jinn

Om du inte känner till wookien Chewbacca så ska jag ge dig en snabblektion om varför han är så cool. Chewbacca föddes på planeten Kashyyk och som fullvuxen blev han 2,28 meter lång och 112 kilo tung. Som ung utmärkte Chewie sig genom att vara väldigt äventyrlig. Under Clone Wars var han en av de ledande krafterna i motståndsrörelsen mot separatisterna. De flesta kommer dock ihåg Chewie från Star Wars-filmerna Episode 4-6, där han var en ständig följeslagare till Han Solo och en kämpe i rebellrörelsen.

Betyg dagens lucka

5 av 5 dödsstjärnor

Tidigare dagars luckor

Ända sedan 1 december har jag öppnat en lucka i Star Wars Lego julkalender.

Lucka 1
Lucka 2
Lucka 3
Lucka 4
Lucka 5

Kommentera

